onsdag 25 mars 2009

Sol, våfflor o shopping!

Natten var god! Charlie sov bra i natt och klarade sig till 6 utan mat. Inte vaknade han lika många gånger heller så vi är i alla fall på rätt väg. Kan han bara börja gilla välling också så är jag väldigt nöjd. Men jag tryckutjämnade mina depåer och vi kunde sova en timme till. Efter att Charlie fått sin gröt serverades frukost på plan 8. Samtliga mammor var med och med anledning av våffeldagen avslutades den med våfflor! Fina frasiga våfflor med drottningsylt och grädde. Mums!

Sen tog plan7 och jag en promenad via Cozy Vanilla där vi gjorde några sista 70% fynd och fortsatte till Söder och Day´s utförsäljning, också där 70% rabatt. Då blir det fina priser, inpris till butik liksom. Tydligen hade det varit helt galet mycket folk ända från 7 så när vi kom var det lite lagom, charlie kunde hålla till på golvet eftersom hissen stannar en våning ner. Den andra lilla tjejen sov sig igenom hela besöket. På caféet på biograf Viktoria tog vi varsin latte och Charlie kunde få lite mellanmål. Dom gör verkligen jättegoda latte där. Sen är det ekologiskt, rättvisemärkt och allt vad det kan vara också.

Vägarna bar därefter till Sickla i vårsolen för att köpa barnmat. Fyllde botten på en kasse och jag säger då det. Det vägde ju som två hela matkassar med vanlig mat. Varför stoppar dom barnmat i glasburkar? Det känns ju helt idiotiskt att jag ska fylla en glascontainer ensam. Dels är det ju riktigt jobbigt att först dra hem detta och sen diska det och sen bära det till återvinningen. Men främst allt miljösnack, har man glömt bort kategorin barnfamilj? Inte nog med att man som barnfamilj bidrar med flera kilo blöjor per dag, man generar så mycktet sopor att man borde pengar av Fortum. Till maten, som är i puréform borde det ju funka med tetror eller någon slags påse, typ sån där refill som är till tvål. Med tanke på att Sverige köper sopor kanske man kan spara och sälja till Lettland eller nåt, då skulle man kanske göra sig en hacka. Frågan är väl var man ska förvara det.

Nu ska vi vidare till Kökskväll på NK. Börjar inse att Pillivuyt porslin nog är nåt för oss. Man tar med skärvorna och kvittot och får nytt när nåt gått sönder! Låter för bra för attt vara sant.

Dagens TV: I dag ska jag inte missa grannens karl som bygger barnrum i Byggmaxreklamen.

2 kommentarer:

  1. Ååh vilka schyssta fynd du gjorde idag. Ångrar mig att jag inte följde med.

    SvaraRadera
  2. Tryckutjämna Dina depåer, hahahaha! :)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails