tisdag 17 mars 2009

Sol ute sol inne...

Blev glatt överraskad i dag av lite värme. Det som bara skulle bli en liten promenad runt sjöstaden blev en tur till Sickla. Charlie sov så gott så jag tyckte det var skönast för honom att sova vidare. Gick förbi restaurang Göteborg och längtade till man kan sitta där på trappan....eller ja med en barnstol brevid så det blir väl lite på sidan då antar jag. Det bli lite nytt, i mina sommarbilder sitter man inte på uteservering och underhåller en 10månaders, som dessutom är min egen. Tur att Charlie är världsvan.

I Sickla rustades det för invigningen på torsdag. Det blir verkligen mycket större, flera nya butiker och nu kommer byggnaderna att hänga ihop. Det blir ett riktigt lyft för köpkvarteren. Passade på att handla lite barnmat på Willys. Det skiljer ibland många kronor på de här små burkarna vill jag lova. När vi kom hem åt han gladeligen kartoffel med kalkon.

Magnus hade ärende till Täby och plockade upp oss efter jobbet. Eftersom det var ett tag sedan jag var till jobbet och hälsade på passade vi på nu. Jag hann precis säga hej till mina arbetskompisar innan de låste och gick hem. Jag får ta en dag och åka ut helt enkelt, men det är ju galet krångligt att åka kommunalt dit ut. Det är solklart att alla som har något att säga till om har minst 2 bilar till förfogande. Annars skulle inte Roslagsbanan ha tåg från sekelskiftet och ta en halv dag. Att åka buss från Mörby om man tar t-bana dit är ju ett styrkepass då det är höga smala trappor på de bussarna.

Charlie har trots sin fina stickade Charlie-tröja som morfars fru har stickat blivit lite förkyld. Lite snuvig är han men framförallt rosslig i halsen. Vi får se hur natten blir.

Dagens TV: Såg efter 10 i morse, Malou är mänsklig och tar upp viktiga ämnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails