måndag 16 mars 2009

Bibblan i solskenet

Besökte Lumabiblioteket idag, Charlie fick sin första bok som alla barn får. Just nu äter han ju upp alla böcker men det blir roligt när han kan bläddra lite och vi kan läsa sagor. Man har ju några nya figurer att lära känna sedan man själv läste Totte badar. Ramsorna har också uppdaterats. Bibliotikarien berättade om de Rim -& Ramsstunder de brukar ha och provkörde några. Nu ringer man efter pizza och stor ska den vara. Inget om ärtor och majs som det var på min tid.

Soligt och härligt var det idag, en föraning om att våren faktiskt är på väg även om det är en bit kvar. Fikade med grillfamiljen och åkte med SL´s hjälp och kollade status på söder. Jag fick återigen genom en händelse de berättade en omruskning hur förgängligt livet är. Vad är det som är viktigt? Vem? Vad är det man ska få dåligt samvete om man inte hinner med? När som helst kan det man tar för givet ställas på ända. Även om man får sig tankeställare ibland så håller de inte i sig särsklt länge. Snart är man tillbaka i gamla spår och klagar över något världsligt igen. Men det är väl så det funkar....

Kollade också in utförsäljningen av tidigare kollektioner av Whyred i Sverigehuset. Köpte inget. Skor och överdelar har man sett sig less på och nu lägger jag hellre pengarna på något nytt och vårigt. Fynden ligger väl på jeansfronten antar jag. Knallade in i huset mittemot med den vit-svarta logon och rekade lite. Tog 55:an hemåt, men blev irriterad på att vägen återigen var avstängd vid Åsötorget så bussen skulle köra en omväg. Klev av och gick istället till Skanstull för att i exakt samma ögonblick komma till hållplatsen som bussen. Hur tänkte jag? 17min till 74:an skulle gå så det var bara att knata vidare. Sådär ja. Då fick jag mig en promenad från Åsögatan och hem.

Dagens TV: Är det bara konstigt folk som åker på charter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails