onsdag 11 mars 2009

Ljuva klordoft!

Efter ännu ett träningspass känner jag mig helt mörbultad. Körde bodypump igen och idag lastade vi på minsann. Jisses, svetten rann längs armarna redan från start. Efter passet badade vi. Jag och plan 6 kommit så pass långt i vår självbild att vi var redo att visa våra nya kroppar för allmänheten. Med mjölkstinna bröst och lite svagt hängande ärrade magar insåg vi att det inte är modellämnen som hänger på Eriksdalsbdet, vi smälte bra in i mängden. Som alltid när plan 6 är med så är effektivitet ledordet. Vi simmade några längder -plan 6 var ju en hejare på crawla så hon tog täten, själv blev jag förvirrad av doften av pommes frites från kafeterian- och som dom småbarnsmammor vi är åkte vi sedan lite rutschkana, snurrade i strömmarna, försökte njuta av utomhusbassängen och avslutade med bastning. Jag är ju svag för doften av klor så egentligen ska jag väl inte använda shampo.

Charlie har idag haft ljudcheck. Han har tagit i ända från tårna och verkligen vrålat. Först trodde jag han var allvarkligt sjuk men eftersom han blev nöjd så fort han fick lite uppmärksamhet så är det kanske ett omedvetet test för vad man behöver göra för att mamma ska komma springande.
Å tänka sig att idag bara fortsatte det att snöa. Byggde snögubbe på gården med plan6 + barn och tänkte på att man nästa vinter måste ha varma kläder för utomhusbruk. Promenerade en sväng och gick till Apoteket och inhandlade mer alvedon så det finns hemma. Fortsätter med suppar, för när man väl fattat att det är den trubbiga änden som ska in först så den stannar där den ska vara är det enklare än att få i Charlie något utan att han spottar ut det.

Dagens TV: Seinfeld är verkligen dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails