tisdag 3 mars 2009

Mamma! ....antecknar 3mars...

Japp, nu är det fastställt. Mamma säger han klart och tydligt. Bara att skriva upp 3 mars som dagen det första ordet kom. Stort för en mamma, det känns ända in i hjärtat. En moders kärlek till sitt barn är ju faktiskt precis så stort som alla mödrar försökt berätta. Men innan jag fick Charlie var jag nog inte mottaglig, jag hade inte sett mig själv som mamman på ett familjefoto. Då var det andra saker som var viktiga. Nu är det Charlie som står överst på listan, i alla lägen. Som plan 7 sa; det är få som på sin dödsbädd önskar att de hade jobbat mer.

Och det är också när man själv blir mamma som man förstår hur mycket ens egen mamma älskat en. Mamma är alltid mamma och man kommer väl alltid att förvänta sig att hon lyssnar och ställer upp? Visar man sin uppskattning tillräckligt? Eller ingår det i mammarollen att det fylls på kärlek, tålamod och energi och att man rustas med någon typ av vatten-på-gåsen-effekt så man alltid har ork för sitt barn. Kanske på samma sätt som hjärnan selekterar bort jobbiga minnesbilder, tex trauman och ...smärtan vid förlossningen (annars skulle det väl bara finnas familjer med 1barn) och ändå har jag inte haft krystvärkar och ...ja.. resten.

Men Charlie är här, jag är mamman, vi har mycket framför oss och just i dag var vi en sväng på stan, kollade på solglasögon till mig och på kläder till Charlie men allt vi handlade var mat. Därför visar vi de fina resväskorna vi köpte på Pure and Simple för en och en halv vecka sedan! Nu har jag bakat det enda jag brukar baka, ett gott och nyttigt mörkt bröd som min mamma brukar göra.

Dagens TV: Husfruarna är tillbaka!

2 kommentarer:

  1. Så fint skrivet....

    ...och tack för att du botade min huvudvärk idag världens bästa fruskot. På clarion hade de lätt tagit 249 pix för den ;)

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka!
    Å tänk vad härligt till sommaren när vi kan äta frukost ute i solen....!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails