måndag 23 mars 2009

Papier-maché kungen och tomatodlaren

I natt klarade Charlie sig fram till 4 i alla fall utan mat. Då hade Magnus tydligen varit vaken med honom 45min men gav upp och väckte mig. Jag förstod ingenting, han var ju jättenöjd och glad?! Men det var visst bara när han såg mig och förstog att det var något gott på gång.. Men under dagen idag har han ätit riktig mat hela dagen; frukost, lunch, mellanmål, middag och kvällsgröt.

Tomaterna är nu satta och vi väntar med spänning på att det ska börja gro! Charlie satt och tittade på och gjorde papier-maché av en bitbok han fick i doppresent av Ingmari och Janne. Tyvärr fick man bara bita på plastgrejen och det hade inte Charlie uppfattat så nu är just plastgrejen det enda som är kvar.

När Magnus kommit hem spenderade jag 2 timmar i tvättstugan med att mangla lakan. Man får ett slags kvitto på innehållet i ens dagar när man kommit dithän att mangla känns som en happening. Eller kanske brås man bara på mamma som har tvätt och manglig som avkoppling? Det är ju så otroligt härligt med manglade lakan! Jag hade ju ett upphåll från när jag var alltför höggravid till för någon månad sedan. Magnus har inte samma krav som jag så det har inte blivit så att han tagit över sysslan. Han brukar tilloch med göra sig lustig över hur jag vill ha sängkläder och handdukar vikta. Men i hans verktygsskåp där är det minsann diktatorisk ordning! Men att vika en handduk med etiketterna inåt är svårt? För att inte tala om bädda. Kanske ska jag vara nöjd att han bäddar (men inte för snabbt efter att man sovit, jag vet. Jag har sett Rent Hus och fått fobier) men han viker täcket på mitten bara. Helt fel. Sängen ser ju jätteplatt och konstig ut, man måste vika in varje långsida som man ska göra.

Dagens TV: Håller mig till gårdagens repris av finalen i Mästarnas mästare, programledaren Micke Lejnegard-umebo, Malin Moström-umebo och Per Elofsson-umebo. Vilken fantastisk stad.

1 kommentar:

  1. Ume verkar vara helt fantastiskt vad jag hört!

    Å Niklas viker också bara täcket på mittet så jag blir så arg när jag ska lägga mig i mörkret och får kämpa mig in under täcket.
    Nu för tiden bäddar han bara sin egna sida :P

    Och nej, pengarna ska inte bara gå åt till Thailand, även om jag skulle vilja :D :D :D
    Men ska till Ullared i sommar också så där ska det också spenderas lite.
    Halleluja!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails