lördag 14 mars 2009

Melodifestival med lördagsgrillning

Efter allt snack om Porsche i går åkte vi till Pappas jobb idag och kollade på riktiga bilar. Charlie är ju i känna och stoppa i munnen åldern så det blev lite på avstånd. Jag hade lovat hjälpa Magnus med bilder till hemsidan så vi passade på att göra det idag. Ska bli spännande när hemsidan är klar, anar att den kommer bli över förväntan. Magnus syster industridesignern håller i trådarna och är väldigt duktig, genomtänkt är hennes etikett.

Kände mig faktiskt lite piggare i dag, det verkar som det är på väg att vända för Charlie. Andra tanden visar sig och han hade en lite längre sovperiod efter 23, bäst hittills efter julen. Enligt boken "Att växa och upptäcka världen" är han i en framstegsfas där han håller på att lära sig avstånd. Faktiskt så har han ju sista veckan verkat rädd för att jag ska lämna honom, han följer mig med blicken och visar med gråtminen om han tycker jag är för långt bort. Men nästa vecka är en sol på schemat! Det verkar ju lovande!








På middag hade vi familjen på plan6, grillade (förvånad?) och bjöd på lite sommarkänsla så här i snödrivan. Uppskattar verkligen att ha bra grannar. Bara knalla över, byta ihop lite grejer och vips har man middag. Halloumi med honung är ju helt galet gott! Panikade ihop en chokladmousse till efterrätt som vi kunde smaska på lagom till festivalen började. Sen är det helt ok att dra iväg med hissen när man vill hem. Så himla praktiskt.

Dagens TV: Han Motoboy passade i läppstift, fin hy hade han också. Perelli såg ny ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails