tisdag 10 mars 2009

Snökaos igen...var är våren?

Vad var det som hände? När vi vaknade i morse var det rena rama julfotot ute. Efter gårdagens grillpremiär trodde jag våren var i antågande. Fel av mig. Så idag blev det inte några långa utflykter, har varit på två korta prommisar men tröttnade rätt fort pga a) inte plogat b) det snöade från alla håll så man blev helt blöt i ansiktet och c) ja hur roligt är det att snava runt i snö när man helst vill ha vår.

Igår kväll scrappade jag äntligen klart tackkorten för Charlies dop. Han döptes i slutet av januari så det var ju dax. Jag tror luften gick ur mig när det var över så jag behövde några veckor extra. En historisk händelse det där, en milstolpe i mitt liv i alla fall det där dopet.

Vi hade Anders Lagbo som dopförrättare, han är ju helt fantsktiskt trevlig. Jag har då aldrig träffat trevligare präst. Budade upp honom från Flen efter att vi träffat honom på Plattis bröllop. Han trodde vi skulle träffas igen för att döpa nästa gång men där tror jag att han går bet....Annars var det ett uppskattat dop. Charlie hade pappas dopklänning som hans mormor virkat och var nöjd hela ceremonin. Han åt lite på banden till dopklänningen. Efter smörgåstårta, bubbel, cider och kaffe avslutades det hela med en eldshow av två tjejer utanför. Jag fokuserade såklart på ögats upplevelse, dvs dukning och pynt. Tex hade jag rullat besticken med silversnöre och eukalyptuskvist i ljusblå servett med vita prickar och valt ljublå pärlhyasint i brunt papper med vitt snöre som bordsdekoration och ett knippe vit körsbär.... Allt gick i vitt, silver, brunt, ljusblått och lime.

Charlie har fått ännu ett tillskott i garderoben. Ett mycket tufft sådant. Det kom ett paket från mormor dekorerat med små hjärtan och däri fanns ett par cheap monday 22 vintage jeans och t-shirt från Ivysport. Det är ju festligt att ett par babyjeans kostar lika mycket som ett par vuxna. Tack mormor för fina kläder!

Dagens TV: Ja vilken helkväll, det ena blonda avlöste det andra.

3 kommentarer:

  1. Tack för det fina tackkortet! De var jätte fint!

    SvaraRadera
  2. Vilka snygga & coola kläder Charlie har fått, bra smak mormor har!!! Han kommer att vara ett hett byte bland alla flickor på innergården.

    SvaraRadera
  3. Emma; Kul att det finns någon som uppskattar scrapping!
    Lily; Jag och mamma är ett när det gäller shopping! Feli ligger ju bra till med sin lilla princessklänning!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails