måndag 2 mars 2009

6 månaderskontroll

Grannen med grillen tog med mig på provträning i Sickla på mamma-barn gympa tillsammans med plan 8. Trevligt och fräscht och passet var riktigt bra. Charlie låg nöjd och tittade på så jag kunde få upp lite puls. Jag har ju annars bara tränat utan barn för att slippa distraktionen och stressen av missnöjt barn men det här funkade ju! Ett bra komplement till vanlig träning, för man vill kanske inte göra allt med sitt barn när man redan spenderar dygnets alla timmar ihop. Okej för saker man gör för barnet, sådant som dom kan uppskatta tex massage, sång, dans och sim. Men vissa saker tycker jag kan vara skönt att göra med mig själv alt någon i min ålder. Går jag tex väl på bio vill jag ju kunna koncentrera mig på filmen, men det är jättebra att det finns, självklart. På hemvägen gjorde vi ett depåstopp på Fine Food och åt en god och nyttig lunch.

6 månaders kontroll på Bvc på eftermiddagen och Magnus följde med som exemplarisk farsa. Charlie blir så glad när pappa kommer hem, lika roligt varje gång. Vi hade en ny trevlig barnläkare den här gången och Charlie bytte hand och tittade efter klossen och klarade sig därmed ua.

I kväll har vi proppat i Charlie extra mycket mat och gröt så han inte ska vakna efter 2 timmar. Innan jul sov han från åtta till typ två, sen blev det ju kaos under julhelgen med alla miljöombyten och han har liksom inte kommit in i de gamla gängorna igen. Det är ju lite jobbigt att aldrig få sova mer en tre timmar i sträck. Inte konstigt man känner sig pantad.....
Dagens TV: Men allvarligt, varför är ljudet i reklamen högre än i programmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails