fredag 27 mars 2009

Skönt med helg även om man är mammaledig

Upp före sju i morse och lurade i Charlie välling i lite tjockare form med sked. -Skönt, då är det alltså inte smaken han har svårt för utan bara nån fix idé med flaskan. Han har tydligen glömt att han gladeligen druckit ersättning ur den tidigare. Åt förfrukost i form av te och smaskiga bullar som bakglada och omtänksamma plan 6 hängt på dörren. Lyxigt med vaniljbullar och några fyllda med Nutella, ja det hörs ju att det kan ju inte bli fel. Hann dammsuga och vila med Challe innan det två timmar senare var det dags för gröt till honom och frukost till mig själv. Ut till återvinningen med en kasse glasburkar (!) och allmän lek och pappersfix till företaget tills det var dags för lunch. Klockan 13 trodde jag klockan var sen eftermiddag. Eftersom det inte gick slita Challe från att antingen tända/släcka lampan, hänga på datorn eller peta på videon så gick vi ut. Charlie hann dock somna i vagnen innan jag hade tagit på mig ytterkläderna men jag kämpade mig ändå bort till konsum i stormen. Var iskall och trött så fram med resten av bullarna som jag egentligen sparat till Magnus och lite koffein när vi kom hem. Det är ju inte en lugn stund nu på dagarna, det är mat, sova, byta och jaga i loopar hela dagen. Och värre blir det väl när han börjar gå. Tänk när han ska äta gräs, jord och sand här ute i sommar. Det blir inget sitta i solen och läsa tidning då inte.

Skingrade tankarna hos hanverksgrannarna och fick konversera på vuxennivå. Måste lägga till länk om ni missat reklamen...Ludde bygger barnrum. Följde med som sällis när grannen fyndade jacka på rean på Cozy. Nu är det bara två dagar kvar....och 80% på Hunky Dory....
Till middagen kom Cralle förbi och firade att säsongen snart börjar, och sen kom caféägaren och samtliga tvingades se finalen i Let´s Dance!

Dagens TV: Vad var det jag sa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails