onsdag 4 mars 2009

Frukost med mammorna

I morse var det frukost för alla mammor. För Charlie passar frukost bättre att bjuda på eftersom han vill hinna sova en stund innan lunch. Ska man fixa bjudlunch kommer hans sovning lite i ofas och det blir ansträngande för både mor och son. Det nybakta brödet gillades och jag kom på att jag senast bakade det när jag var gravid och hade då precis börjat prata med plan 6 ute på gården som jag gav ett bröd. Sen kom en snubbe och måttade för persienner som vi skulle besälla och då fick han ett bröd. Sen gav jag bort ett till ett annat par som just fått barn, ja det var inte mycket kvar efter det....Så det är som Magnus säger, jag var hur snäll som helst när jag var gravid. Nu är jag mitt bittra elaka sanna jag igen!

Var på Pilates i kväll för att stretcha ut lite. Och som det ofta är på sådana här och yoga pass är det någon tjomme som ska andas så det visslar i hela lokalen. I stället för det där Darth Vader-liknande ljudet i näsa-gom lät han som en orm. Jag tänkte Sir Väs i Robin Hood men plan 6 sa spontant -Ah, pyspunka, när pyschade som värst. Efter det hade jag stora svårigheter att inte skratta högt.

Charlie fick paket idag från Mormor! Ett fint kort med gullig dikt och en Charlie-skiva som han får i 6månaders present. Tittade på skivorna förra helgen och letade efter hans namn men kom av någon anledning av mig så det blev ingen. Skivan finns ju med de flesta namnen, det är samma sånger men namnet är utbytt, genial affärsidé måste jag säga. Festligt ändå att vi tittar på samma saker jag och mamma. Att döma av hans breakdance-liknande moves (eller är det bara juckande?) tycker han det är jätte roligt med musik. Kanske känner han igen sitt namn...vem vet.

Passade på att få lite smakråd i dag av plan 7 på NK i solglasögonsfrågan, börjar närma mig ett beslut snart...

Dagens TV: Koffein och Vakna med The Voice, sen är man igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails