söndag 1 mars 2009

Sköna söndag

Åkte båt med familjen idag denna soliga dag. Måste verkligen köpa solglasögon. Antar jag måste köpa dyra snygga fastän jag liksom jag gjort med alla andra par kommer tappa dem innan hösten, alt att Charlie blir min assistent.

Förstår inte hur man ska kunna ange en specifik dag för när Charlie gör ditten och datten. Han har hållit på ett tag med mabba/vavva och pabba/abba. I dag kan jag tycka han var lite närmare ett mamma. Men man hör ju vad man vill höra......

Charlie fick sitt garage såklart -Hurra! Tänk det är ett halvår sedan du föddes! Å tänk att han var ännu längre tid inne i magen. 6månader idag och ändå har det gått så fort. De första månaderna när man varken känner sin hjälplösa lilla bebis eller känner igen sig själv lever man ju lite i en bubbla. Man håller sitt älskade barn i sina armar och vill inte att någon annan ens ska peta på honom. I alla fall inte när han ligger så snällt och fridfullt...sen när han började skrika och man inte visste om vad som var problemet hade det varit skönt att bara få sova...... Även om det inte är politiskt korrekt att säga att det är jobbigt med barn. Och det är här Magnus evolutionssnack kommer in. Magnus tar ständigt upp hur vi kunde överleva och undvika att bli uppätna på savannen och jag får instämma (jag vet även att samma ämne diskuteras i ett hus i Täby). Bebisar skriker ju för jämnan. Och sen när de börjar äta mat, ja då kommer allt ut igen. Gå flera mil för att hitta nåt ätbart att klubba ihjäl åsså spottar ungen ut det.
Min kompis Ylva kom förbi på en latte också, ja det var en loj söndag och det var faktiskt ganska skönt.....

Dagens TV: Jag gillar varken Wallander eller Beck. Det är synd, de är ju alltid på TV.

2 kommentarer:

  1. Grattis till finaste Charlie, fel datum, men det är ju inte hans fel att februari bara har 29 dagar vart fjärde år!
    Hipp hipp!

    SvaraRadera
  2. Tack tack! Spännande 6mån kontroll i morgon!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails