tisdag 24 mars 2009

Nu är det jul igen...

Ja dagen började ju bra.... Solen var framme och det såg riktigt härligt ut, bra mjukstart för nästan snorfria Charlie tänkte jag. Konfirmerade därför med en polare som är pappaledig att vi skulle träffas på söder. Fick en chock då jag klev ut på gatan och höll på att blåsa bort. Fick som tur var plats på bussen till Mariatorget. Den är ju annars alltid full med både med vagnar och vanligt folk. Antingen måste SL utöka med ytterliggare turer, en till busslinje som typ tar södertunneln in till stan, eller att de blå bussarna börjar köra. Det här är helt galet.

Lunch intogs på ett hak vid Ekman Hair på Nybrogatan på Östermalm som en kompis nyöppnat. Vet inte om han kommer behålla namnet Espresso Bar men god espresso gjorde han. Han har gått baristakurs förstås, skulle jag också vilja göra. Ekman Hair är ju för övrigt först i norden med Shu Uemuras produkter, rekomenderas. Riktigt fin salong är det också.
Sen, på båten på väg hem kommer riktigt stora snöflingor dalande. Jag vill inte se mer snö nu faktiskt. Jag vill sitta på vår uteplats. Nä, imorgon är en annan dag. Förhoppningsvis blir natten bättre än gårdagens som inte alls gjorde oss pigga och utvilade. Nytt försök i kväll!

Dagens TV: Husfruar i kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails