måndag 9 mars 2009

Grillpremiär!

Det verkar som att grillen var en lyckad present. Han har tackat för grillen så många gånger nu att jag tappat räkningen. Idag ringde Magnus hem och sa att vi skulle äta kyckling till middag....och att han köpt en gasoltub. Jag hade annars planerat en tjockpannkaka (vi är ju småbarnsfamilj nu) Trodde att han skojade men när han kom hem från jobbet, och då var ändå klockan 18.30 så hade han gasoltuben i näven. Sen trädde han marinerad kyckling, körsbärstomater, svamp och paprika på spett. Potatis och zuccini körde han i ugnen och strax efter 19 så åt vi! Då hade jag precis gett Charlie gröt. Det gick ju betydligt snabbare med den här grillen än de engångsvarianter vi satt och blåste liv i förra sommaren så nu lär det bli grilla av! Familjen på plan 6 var hit igår på kaka och av dem fick han en borste från Weber att rengöra grillgallret med samt en flaska KajP-grillolja. De ligger rätt bra till för en grillafton. Av min mamma fick han en idag ett kort med posten med instruktioner för middag för två, hoppas han vill vara ledig någon kväll från grillen!

I går fixade jag naglarna hos Sandra. Jag började gå hos henne på en salong inne i stan av en tillfällighet efter Charlie föddes och blev kanonnöjd! Jag har provat några olika ställen och gjort naglarna både i akryl och gelé. Sandra använde gelé och är bäst hittills. Hon gör dom så snygga och tunna, och man kan klia sig med dom! Jag är alltid nöjd efter besök hos henne. Just nu sitter hon i Sollentuna men bara man har bil går det ju på 20min att åka dit. Rekomenderar henne varmt!

Gick till Sickla med grannen i dag. Efter div ärenden åt vi hos Italienaren vid bion och sen tog lattemammorna med lattefärgade vagnar en latte. Buono. Eller heter det bene?

Liten badpojke blir av med gröten bakom öronen. Det är lite läskigt när man spolar i vattnet men sen är det hur kul som helst. Han plaskar och leker och jagar sina fiskar han fått av mormor.

Dagens TV: Jag råkar vara av den åsikten att man inte bör ha fler barn än man kan ta hand om.

2 kommentarer:

  1. Som sagt, ni är nog först i Sverige med att grilla i år....nästan så att jag borde tillkalla media på er :)

    SvaraRadera
  2. Ja nu är en invigd! Vilket bakslag att det kom 1 meter snö...Jag trodde våren snart var här!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails