lördag 28 mars 2009

Lördagslax

Tog en tur på stan själv i morse och blev förvånad att det är så mycket folk i farten vid 10. Att folk inte sover när det är helg och de har chansen? Fast behovet att konsumera är ju stort! Det vet ju jag om någon. Hörde nån på tv säga att vi förr köpte saker vi behövde och nu saker vi vill ha. Måste väl erkänna att jag säkert hade klarat mig utan vissa saker men tycker ändå inte att jag lever i något slags överflöd. Men det är fascinerande att det alltid måste gå att handla, köpcentrumen har öppet till 20, vissa till 21 och stoltserar med att det är stängt endast tre dagar per år. Men behovet finns tydligen...Det är däremot inte så roligt när man är butiksanställd....

I går firade vi med Cralle att säsongen för Porsche Carrera Cup snart drar i gång (och Magnus mest hektiska period börjar) och på Svenskt Tenn firade en annan Carrera Cup förare. Carl Philip premiärvisade nämligen sin bestickserie, CPB 2091. Sigvard var ju vädigt framgångsrik som formgivare så detta är väl bara början...

Idag blev det grillad lax och pressad potatis till middag med plan6. Jag hoppas att Charlie också likt deras treåring kommer vara öppen för nya smaker och framför allt gillar fisk. Mest för att det är nyttigt, sen för att det är gott och sist för att vi äter det rätt ofta. Jag har ju svårt för det klassiska minsta-barnet-syndromet, sk specialkost. Charlie är ju endast 7mån men jag blir ändå glad när han gillar couscous gryta, pasta med broccoli och sånt som är likt det vi äter.

Dagens TV: Såg reprisen av Rent Hus. 10 ton skräp, det är en hel del det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails