torsdag 18 juni 2009

Man och kvinna

Och vet ni vad det knäppaste är....Att jag bergis kommer säga "tack" när Magnus nu strax kommer hem med Charlie.

Jag började i alla fall att sova till 10. Åt frukost och skulle lägga mig igen då försäljare från Goboken ringde. Lilly har precis sagt hur bra de är och Charlie smaskar gott på Felis böcker så i dvalan sa jag ja till ett paket som sas vara gratis. Sen kostade frakten 59. Sen började jag tänka på könsroller och hur hjärntvättad man blir från födseln att det är kvinnor som ska vara hemma med barn. Männen vaknar först upp när barnen är stora och reagerar antingen med att 1. Byta till yngre fru och köra en ny kull eller 2. Beslagta barnbarnen. Nej, jag tror lite jämvikt är nyttigt och nödvändigt för alla.
Nåja, jag började tvätta och renbädda istället. Sen hade vi massa ägg så då gjorde jag ugnspannkaka till lunch. Inte Magnus favorit då han förätit sig på pannkakor men jag kan ju alltid frysa in som den goda husmoder jag är. Nu är de på iväg hem och jag ska skynda mig att gå på toa och duscha ifred. Det är ju trots allt det man längtar efter på dagarna.

1 kommentar:

  1. nyfiken...tackade su till slut eller insåg du att (och M) att han egentligen baar gjorde ding plikt som pappa??

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails