lördag 6 juni 2009

Loppis i Luma

En fixarjocke som tidigare var verksam i Södertälje med olika trevliga gratisevenmang har nu börjat i den här stadsdelen. En riktig eldsjäl som livar upp och idag ordnat scen i Lumaparken med underhållning för alla åldrar i alla åldrar samt loppis. Satt en stund och lyssnade med Charlie. Lyssnade på dragspel, såg dans men sen skulle några från åk 2 sjunga. Det var falskt, det missades i texten och var bitvis ganska illa men lika fullt kom det tårar i ögonen. Vad har hänt med mig? Det här moderskapet har gjort mig så lättrörd. Sen tänker man förstås....Snart står Charlie där på skolavslutning, vattenkammad och uppklädd i någat han tycker är obekvämt men mamma tycker är fint och sjunger Den sommartid nu kommer.....Oj vad jag kommer gråta.

Sen kollade vi in loppisen och hittade en Eva som sålt slut på sina grejer. Eftersom jag rensat garderoben och hittat flera plagg i stl 34 som jag troligen aldrig kommer att komma i igen frågade jag om jag inte kunde köpa in mig på hennes bord. 30 kr timmen kostade det så jag sprang hem och hämtade det jag precis rensat ut. Egentligen var väl inte forumet rätt. De som fick sälja hade barnleksaker och sånt man normat slänger som kostar 10kr. Men jag fick i alla fall sälja en klänning och en kjol. Även om jag fick pruta och allt sammantaget inte gav så mycket vinst var det ändå skönt att bli av med något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails