lördag 27 juni 2009

Båt

Nu har visst Volvo Ocean Racet nått sitt slut. Grattis Telefonica. Har ingen större aning om båtar, team eller rutt. Mina båtkunskaper sträcker sig till knop (i dubbel bemärkelse), matros, för och akter och jag höll på säga gomsegel men segel och köl....och fender (inte sjögurka som många tror). Ja barbord och styrbord också men jag vet inte vilket som är vilket. Magnus och jag tog oss en sen promenad i onsdags kväll från Slussen och gick längs slottsbron och kollade på båtar och alla som drack champange. Såg ut som det finns deg inom segling. Längst bort, efter alla viptält låg en liten flytande container där Puma hade outlet försäljning. Det var ju båtkläder visade det sig-å, förvånad?-men jag tänkte ändå titta lite. 10 steg in känner jag hur det gungar och måste ut. Tror inte båt är något för mig. Kommer ett erbjudande från Volvo klubben får jag nog tacka nej. Men snart ska vi ändå ut på sjön för lite båtåka på Cralles kajuta. Det är ju en motorbåt och då går det riktigt bra med min sjösjuka. Så länge jag håller mig på däck. Det blir najs. Som sagt, bäst att passa på när man har barnvakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails