tisdag 16 juni 2009

Gå och gå och tillslut kommer man fram

I dag har vi gått. Eller jag har gått, Charlie har legat och slöat i vagnen. Tåg båt till 2:an och åkte med den till Norrmalm efter gröten i morse. Gick ärenden på stan och upp till Karlavägen för ännu ett ärende. Gick mot östermalmstorg och åt lunch hos Danne på Ekman Hair (typ) Åt jättegod broccolipaj och citron- och hallonsorbet och då snackar vi riktig italiensk sorbet, krämig och god. Gick tillbaka till norrmalmstorg -måste bara flika in att det var lång kineskö utanför Gucci och fullt därinne. En ut en in liksom. Samtliga kineser som kom ut hade påsar i den större modellen. Åker man till Sverige för att gå på Gucci? -och vidare mot skeppsbron längs Volvo Ocean spektaklet, vips var jag vid slussen. Gick Götgatan upp, blickade mot globen och i ett huj var jag framme. Eller ja. Huj och huj, då hade klockan hunnit bli fem så Charlie fick lite mat och vi hann leka lite. Då ringde Magnus och sa att han tänkte komma hem tidigt (tidigt är alltså före 7) men nu fastnat i bilkö. Eftersom han ska spendera morgondagen i Helsingborg och både välling, blöjor och mat börjar tryta åkte jag och Charlie buss till Sickla och Magnus fick hämta upp oss där. Stackars Charlie måste få leka hela dagen i morgon som kompensation. Det drar lite i mina vader men stretcha känns ju larvigt då man inte liksom tränat. Ja här sitter jag och tycker jag gått långt men min pappa och Gunilla gick T-centralen-Sös när de hälsade på Charlie då han bara var 24timmar. Det var ju faktiskt riktigt sportigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails