tisdag 23 februari 2010

Träna 1,5åringar

Barnen skulle vara ute i dag när jag lämnade Charlie. Helt ok för mig, det är -10 men för mig får de gärna vara ute tills de fryser så länge de har roligt. Det är bara det att gården är täckt av snö. Ingen har skottat på hela vintern. -Vad gör ni när ni är ute? -Trampar gångar! -Ehh...? Och ja, det finns en upptrampad remsa rakt över gården till grinden, ca 20m. Där ställer dom 15 barn. Jaha. Några försöker pulsa ut i snön, de ramlar en efter en och tar sig inte upp. Förutom ett barn som klarar att gå men tappar skorna. Tillslut står 10 barn och gråter högljutt. Då har det inte gått 10 minuter. Lägligt nog seglar föreståndaren in och jag kan få ventilera lite. Hon tycker det är bra träning för barnen att trampa i djupsnö. Jag skulle själv ha vissa svårigheter att ta mig till rutschkanan och då är ändå mina ben betydligt längre än de här 80cm varelserna, men det är klart jag behöver väl lite träning.

1 kommentar:

  1. Klart småbarnen ska tränas inför den stora sporten professionella snöplumsare ; )

    Hoppas allt är bra!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails