söndag 7 februari 2010

Melodifestival

Det var visst startskottet för första deltävlingen i Melodifestivalen i kväll. Vi är nu inne på vår tredje helg utan tvkanaler. Kanske lika bra. Det är väl minst 15 deltävlingar kvar med sista chansen, hemliga jokern, publikens  favorit...jag lär få se schlager så jag klarar mig. Magnus å andra sidan har svår schlagerallergi och saknar det inte det minsta. Dock saknar han de andra kanalerna. Han gjorde porterstek till middag i stället. Med svartvinbärsgelé och pressgurka. Det måste vi göra oftare.

Men, nu tog nyfikenheten överhanden och jag var tvungen att tjuvkika på svt play. Alla bidrag fanns ej att se pga tekninskt fel men det jag såg var definitivt enligt regelboken. Jag såg rök, konstiga outfits, synkade armrörelser och den obligaroriska fläkten. Måste varit en bra kväll. I sclagermått mätt. Hittade också samlade dansmoves från åren som gått. Tillhör det allmänbildningen eller är det pinsamt om man vet vilka som framfört dem?


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails