fredag 25 september 2009

På stan

I dag gick vi förväntansfulla till utfösäljning hos Agentur Costume med märken som Marlene Brger, Baum und Pfergarten, Lollos laundry mfl. Vip visningen igår tog nog godbitarna, vi hittade inget... Gick vidare till fina Sprall -ååh jag bara älskar deras sortiment- där Charlie fick en mössa från How to kiss a frog av mig (ska kompletteras med tigertröja och byxor sen och tusen andra saker...) och pussel och kuber av mormor. Åt god hälsotallrik på Dannes fik i dörren bredvid innan vi gick vidare till nya NK Lek & Baby där Charlie fick en fin ljudbok av mormor. Efter lite fika tog mormor och Charlie båten hem till sjöstan från Nybroviken och jag vandrade vidare. Gick i butik efter butik, stog i köer för att prova och trängdes och letade storlekar. I ungefär 3timmar håller jag på. Först fokuserar jag på koftor och höstalternativ till jackor. Sen får jag för mig att jag också ska ha ett par gummibyxor. Fejkskinnbyxor alltså. Kollar på sådana i alla buiker som finns efter ett pa med stickning i grensömmen så det ser lite mindre fejk ut. När jag äntiligen hittar rätt modell i rätt typ av fejk och i rätt storlek kommer jag att tänka på skor. Sen står jag i kassan på en skoaffär lite efter kl19 (eftersom jag slank in 1min innan stängning med en som gick ut) och med påsar hängande på båda armarna hör jag mig själv säga; Folk är som galna idag, de bara handlar och handlar och springer runt i affärerna. -I bland har man ingen självinsikt.



2 kommentarer:

  1. Kul med lite shopping =) Vad tyckte du om den nya butiken på NK?

    SvaraRadera
  2. Jag mår så bra av shopping! Jag var nöjd med upplägget förut med Sprall och NK leksaker som kompletterade varandra. Roligt och fint vs lego och fisher price ;) Även om de har behålligt några av Spralls leverantörer så är så många borta. Jag hittade också mer barnkläder när det var på plan3. Men tanken var ju god, en "egen" våning och det ryms många barnvagnar i gångarna. Sprall på Nybrogatan blir ju däremot fantastiskt!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails