torsdag 17 september 2009

Charlie ringer mormor

I går missförstod vi varandra jag och Magnus. Jag trodde han skulle åka från verkstan kl15 när det i själva verket var från Mantorp han skulle åka från. Stor skillnad i tid vill säga. Så när vi står och väntar på 4H gården i Aspudden kl 16.00 och tittar på hästarna och Charlie säger Mu så står Magnus fortfarande på Mantorp när jag ringer och undrar var han är. Eftersom vi spenderat förmiddagen med att ta oss dit via jack- och skoköp var vi rätt sugna på att komma hem fort och äta midag båda två. Därför extra roligt med dagens solis: Charlie brukar få låna vår bärbara telefon. Jag låser knapparna på den men i bland lyckas han trycka upp den. Sen knatar han runt och liksom pratar, utan att prata såklart men han har helt klart fattat det här med konversation. Att han sen håller telefonen mer i nacken än mot örat är ju bara gulligt. Så gjorde han i går tex. och jag tänkte inte mer på det. Men på kvällen ringer min mamma. Hon hade suttit i möte men haft telefonen på pga av ett viktigt samtal hon väntade. När hon ser att det är Angelica som ringer ursäktar hon sig ändå och går ut för att ta samtalet. Men det är Charlie. Som pratar och pratar. Mig hör hon tydligen sjunga i bakgrunden. Tillslut var hon ju tvungen att lägga på då jag inte kom till telefonen. Ganska gulligt. Och mormor tyckte det helt klart var värt att bli störd på mötet för Charlies skull.

1 kommentar:

Related Posts with Thumbnails