torsdag 3 september 2009

Besök på dagis

Vi var och spanade på Charlies blivande dagis (ja det heter visst förskola jag vet, men jag säger dagis ett tag till) i veckan. Vi mötte bildpedagogen när vi kom dit och erbjöds rundvandring. Kidsen var ute och lekte så vi gick igenom alla rummen. För mig verkade det väldigt inspirerande med olika stationer för bygg och konstruktion, rita & måla, lera, vatten, läsning mm. Jag fick svar på lite frågor jag haft så nu känner jag mig helt lugn. Ute hade de också stationer med olika teman. De har också tillgång till en ödegård 10m därifrån där man kryper in under buskarna och vips känns det som man är i skogen. Passar ypperligt för fruktstund och lek. Charlie fick bygga sandkakor med en av fröknarna ute på gården innan vi skulle gå. Sen ville han såklart vara kvar där. Han insåg nog sitt misstag som lät sig sättas i vagnen och sen grät han som om han hade brytit benet när jag rullade ner från rampen. Nu kan vi båda se fram mot inskolningen som är om mindre än en månad!

1 kommentar:

  1. Jag är helt säker på att våra små hjärtan kommer ÄLSKA att gå på DAGIS!
    Men satan vad nära det är nu, vill byta med Dig, fast inte ta bort Thailand såklart :P

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails