tisdag 1 september 2009

Bvc och St görans....och Paulina!

I går fick han en spruta vaccin i vardera ben. Han svarade med feber och var allmänt hängig hela dagen....även i kväll kände vi hur området där hon stack var alldeles varmt. Nästa gång vi ska på Bvc är om ett halvår. Nyss var man där varannan dag kändes det som. Nu väger han 10,5 och är 78,5cm.

I dag var det dax för nästa pass. Bvc-läkaren har sett att Charlies pupiller var olika stora. Varken jag, Magnus eller andra tillfrågade kunde riktigt avgöra vilken pupill som var större än den andra. Efter ett långt besök i dag på St Görans där han fick droppar som skulle verka en timme och undersökning på det fick vi i alla fall veta att ögonen var okej. I efterhand skulle vi såklart gått en promenad men eftersom ögonen blir ljuskänsligar av dropparna tänkte jag att han kunde få leka istället. Det blev en lång väntan. Det kändes som jag befann mig i svininfluensastormens öga där jag satt i ett väntrum med 20 andra barn m föräldrar. Fokus var på handsprit. En polska skällde ut både föräldrar, barn och personal för olika orsaker till att hennes son skulle kunna bli sjuk. Tillslut blev hon anvisad en egen hörna och en egen flaska handsprit med det ratade hon också. Oklart varför.

I kväll kom Paulina på besök med ett paket till Charlie. Hennes föräldrar fick tårta. Tur att vi hade två sorter så det passade deras respektive smaker. Lite lek för kidsen tills det blev dax för sängen. Tack snälla Paulina för 2 fina pussel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails