tisdag 26 januari 2010

Stressig söndag

Ja om lördagen var lugn så var söndagen desto stressigare. Det visade sig att Charlie växt 1,5 cm sedan årsskiftet, inte konstigt byxorna börjar se för korta ut. Overallen börjar strama så jag beger mig ut för att fynda på rean. Ha ha där fick jag...Inte en overall i sikte på sportaffärer och det som fanns kvar av Reima och Ticket to heaven på rea var i riktiga girlie tyger. Sen fanns Reima på ord pris på NK, men eftersom säsongen snart är slut och min kassa likaså hade några procents rabatt varit nice. Trodde jag var smart när jag fick för mig att åka till Nacka Forum. Såg på bussinfotavlan i farten en notering om Forum Nacka på buss 444. Ok, hann precis och den här chauffören sparar inte på något. Vi river i väg och drar i väg direkt, inte upp vid Sickla utan bara motorväg. Perfekt. Jag ser i backspegeln att han sitter med en näsduk och torkar sig under ögonen. Har han en ögoninfektion? Han kanske är ledsen, tänk om hans fru gått bort. Stackars honom. Oj, nu står det Nacka Forum i bussen och jag ser att han inte svängde av på avfarten...Skyndar mig att plinga. Det blir till att gå från motorvägen men det klarar jag väl. Han svänger in på den lilla snutten bredvid motorvägen och hållplatsen närmar sig allt snabbare. Varför bromsar inte karln? Ser han inget. Nä, just ja det kanske han inte gör...? Eftersom detta är ungefär den första buss SL köpte in och det brummar och viner överallt så hör han mig inte och på 3sekunder är vi ute på motorvägen igen. Nu är det ju ingen ide och gå fram och be honom stanna på motorvägen precis. Sitter och hoppas att han ska svänga upp vid Ica Maxi.......Ho ho ho, han stampar gasen i botten och jag ser än det ena och andra fladdra förbi. Nästa gång bussen stannar är i Björknäs Centrum. Har ingen aning om var det är. Fick vänta 10 minuter till nästa buss kommer. Som är nr 444. Aldrig jag hoppar på den igen. Står och väntar på nästa. Tillslut kommer en blåbuss. De brukar man ju kunna lita på. Blir lite orolig då vi ska köra runt på massa småvägar, Eksjö, Fisksätra allt vad det heter. Försöker se det från den ljusa sidan att jag får se om det är potentiella husköpartrakter. Slår ganska fort bort den tanken då det inte verkar minsta trevligt här.
Vill brista ut i sång då vi kommer fram till min destination. Glädjen blir dock kortvarig då jag inte hittar något som påminner om en overall där heller. Tar buss till Sickla (som kommer med en gång, hurra!). De Reima som finns kvar är inte i Charlies -nya- storlek. Skyndar mig hem eftersom Magnus skulle en snabbis till jobbet. Vilken misslyckad tur......Får nog gå till NK och köpa en Reima för 1595 i alla fall.

1 kommentar:

  1. Du borde inte åka kommunalt, alltid ska det hända nånting ;)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails