tisdag 5 januari 2010

Böcker del 4


Bästa (bild)boken hittills, Alltid redo att dö för mitt barn av Joanna rubin Dranger. Hurra till Joanna som på pricken fångat allt som hör till då man ska få och har fått barn. Precis sånt som jag själv reflekterat över. Snacket på Mvc innan om smärta och naturligt hit och dit, försäkringskassans "vara gravid är ingen sjukdom", förlossningen med dess high tech utrustning (pappsnurra och trätratt), värderingar före och efter, föräldrars dubbelmoral, jämförelsen av barn..... Grattis till en jättebra bok som tar upp sånt som mödrar inte generellt pratar om (konspirationsteorin...) och världens största kram till min kära grannne på 6:an som gav mig denna! Tack! Båda två.

1 kommentar:

  1. Den verkar ju bra! Håller just nu på att läsa Hypnotisören, spännande värre =)

    Ja jag lutar mer åt böcker nu, lite trött på att frysa. Och jag åker ju snowboard inte skidor, då får man väldigt ont dom första dagarna ; )

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails