torsdag 2 april 2009

Frukost med mammorna och dejt med plastmormor

1a April som det var i går och man måste ju i alla fall prova att lura någon, helst Magnus som inte är så lätt att övertyga. Förutom den gången för många år sedan då jag i brist på annat skämt sa att jag ville göra slut. Det gick han på men det var inte så uppskattat. I går när han kom hem vid 22.30 och satte sig i soffan sa jag att grillen var stulen. Lite röd hann jag se han bli om kinderna innan han sekunden efter vrider på huvudet och säger -men den står ju där! Lurad i 1 sekund. Bättre än inget. SL har roliga aprilskämt. I fjol förbjöd man folk gå i foppatofflor för att det skulle slå ut nya biljettsystemet. I år skulle det bli förbjudet att stå till vänster i rulltrappan. Båda dessa tycker jag ska genomföras på riktigt.

I morse gick vi mammor i huset till Barista (gmg kräver fairtrade när vi ska ut...nej just ja, det var ju tvärtom) och åt frukost där. Prisvärt och gott. Lite folk var det också så vi kunde ha vagnar och barnstolar hur vi ville. Än är det ju lite kyligt att sitta ute med kidsen på morgonen ....men snart! Skön promenad via lite butiker hem och lunchade och tog tupplur med Charlie.

På eftermiddagen åkte jag och Charlie in till stan och träffade morfars fru som var i stan på konferens. Charlie visade lite av sina trix och fick present! En halskedja med lyckoelefant. Hade lite otur med båten så vi var faktiskt hemma efter Magnus idag, hör och häpna.
Dagens TV: Jag vill ha tv3.

2 kommentarer:

  1. Mysigt med frukost med mammorna och få träffa plastmormor! Hoppas ni alla mår bra!
    Kram till kusinen/Frans

    SvaraRadera
  2. haha fairtrade, ekologiskt och rättvisemärkt och allt annat bs är förbjudet hemma hos oss det vet du ;)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails