fredag 17 april 2009

Barnomsorg

Jag fick ett sms av mitt samvete i morse.....(eller ja, det kom egentligen från Lily) ...om att jag måste ställa Charlie i den kommunala dagiskön. Hittills har jag endast anmält mig till dagiset i huset bredvid (har typ 1000:de plats) och på deras hemsida står att de har intag i augusti 2010, 5 platser. Antar att min slöhet i detta beror på att jag själv otrivdes oerhört på dagis och gick hos dagmamma. Men nu för tiden vill ingen jobba som dagmamma och inga föräldrar vågar lita på att en person kan ta ge alla barnen det de behöver. Men nu har vi ställt oss i dagiskö så nu får vi väl se vad vi får för plats där....Kanske måste jag hyra in mormor, hon vill ju ändå ha en liten övernattningslägenhet i sjöstan.

2 kommentarer:

  1. Åhhh grattis nu är du oxå med i spelet om dagisplatserna i Sjöstan. Charlie kommer stortrivas på dagis, han kommer vara coola killen med porsche och snygga märkeskläder ;)

    SvaraRadera
  2. Hjälp mitt barn kommer bli en stekare!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails