tisdag 3 november 2009

sjuk

Magnus åkte hem i måndags morse och jag och Charlie har varit hos mormor sedan dess. I går hade jag en trevlig kväll hos min bästa ES. Vi åt goda ostar och spelade Wii. En riktig mammakväll. Att vi var duktiga på bowling visste jag och det visade sig att vi var hejare på golf också. Wii är ju fantastiskt kul. Själv har jag önskat mig det av Magnus som blev överlycklig så jag tidigare förbjudit alla typer av tvspel i vårat hem. Men jag har inte sett till något spel än....

När jag kom hem på kvällen hade Charlie fått hög feber. Hostat har han gjort några dagar och dessa i kombination är ju inget man vill ska förvärras. Dessutom hade han haft problem med magen hela dagen. Het som en kamin var han och sen börjar han yra också...jag kände inte igen honom. Tillslut ville jag åka in till Akuten. Fick vänta en evighet på en taxi med barnstol eftersom chauffören som har till jobb att hitta en adress inte hittade till oss. Vi fick gå och hämta honom längre upp på gatan. Men nu är vi glada efter att en jättefin läkare vid namn Ali undersökt sjuklingen, lyssnat på lungorna, tagit sänka och konstaterat att det är en virusinfektion. Vi få väl se om vi kan flyga hem på onsdag som planerat men ikväll hade vi planerat leka med kusin Frans och riva runt hemma hos morfar och Gunilla. Det var trist att vi missade det......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails