fredag 20 november 2009

Choklad

Vi fick med oss 1/2 kg fin mörk choklad hem från Umeå. Mormor hade varit på chokladprovning och köpt med sig både kakor och små plattor, pellets. I kväll efter middagen gjorde vi chokladmousse. Som de goda föräldrar vi är låter vi vår lille son slicka skålar och vispar efter den smälta chokladen. Lite socker såhär innan sängdax gör det bara roligare. Fast den här chokladen ska ju vara hälsan själv!?
Som en liten hälsning till plan 6 som inte spottar i godispåsen kan jag säga att choklad är bra för hjärtat, det är bara mumsa vidare!

Trevlig fredagkväll!


 

2 kommentarer:

  1. jasså hälsan själv?haha det återstår att se..

    SvaraRadera
  2. tack för den goda chokladmoussen- den var superb! Det glömde jag att säga idag. Tack också för skjutsen till affärn och för att du såg till att jag kom hem, virrig som jag är =). Att godis botar många krämpor har jag länge känt till!!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails