torsdag 19 november 2009

Nöjd med jobbet? Någon?

Det har blivit mycket jobbsnack sista tiden. Förvånande få trivs bra. Sen finns det ju de som inte har insikt att de inte passar heller. Som liksom tjuvhåller på jobb som nån annan skulle trivas på. Och göra bättre. Fick ett möte idag med en som definitivt var på fel plats. Och inte fattade det själv. Att han sen behövde hålla armarna bakåt för att få balans och gå upprätt har väl inget med hans yrkesutövande att göra men gav inte bättre intryck.
Söka nytt är inte heller busenkelt. Helst ska ens cv följa en spikrak linje från utbildning till dags dato. Inte underutbildad men inte överkvalificerad heller. Sen ska man helst ha en kontakt på företaget som kan gå igod för en. Då kanske man har en chans.  
Någon som tjuvhåller på ett jobb till mig?

3 kommentarer:

  1. Hehe.. Med tanke på mitt jobb kan jag inte annat än att hålla med om att man antingen får vara nöjd med sitt jobb eller ta tag i saken och sluta!

    Själv inser jag förnämligt nog rätt ofta att jag trivs bra med både min tjänst och min arbetsgivare. Sedan ligger det nog i mänsklighetens natur att OCKSÅ se vilka grejer man skulle kunna peta i för att det skulle kunna bli ännu bättre=). Så mitt jobb får du inte men jag ska göra allt jag kan för att du ska få ett annat!Kram

    SvaraRadera
  2. Visst har du rätt i det. Vi människor skulle väl inte vara den överlevande rasen om vi inte ständigt sökte förbättring. Men när det gäller jobbfrågan så verkar de flesta VILJA byta men kommer ingenstans.
    Och jag är alldeles säker på att du inte tjuvhåller på jobb! Kram

    SvaraRadera
  3. Vi får en ledig tjänst precis innan jul:) Kram från oss på Strandvägen:)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails