tisdag 12 maj 2009

Comfort istället för sport

Jag måste börja spara till en cykel......sist jag hade cykel skulle man ha en med bockstyre och väldigt smala däck. Helst i en neonfärg. Nu vill jag ha en comfortvagn med cykelkorg, bred sadel och pakethållare för barnstol. Tiderna förändras, så också priset. Är 7500 ok för en tantcykel? Jag vet iochförsig inte vad de kostade " på min tid" (hör nu, nu låter man som gammfolket). När jag var yngre hann jag nöta ut några cyklar. Känns som mamma köpte nya på löpande band. Begagnade då givetvis. Jag är ju uppväst i cykelstaden Umeå. Skulle man nånstans så cyklade man. Kors och tvärs över stan. Man hade ju ingen mobiltelefon så man åkte väl hem då och då antar jag för att äta och bestämma nya tider med mamma. När jag tänker tillbaka så vet jag ingen som inte hade cykel under grundskoletiden. Nä en cykel ska man nog ha, särskilt här där sommaren är å lång. Det är ju så härligt att känna vinden i håret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails