tisdag 28 juli 2009

Missförstånd med kopian

När vi var i Sickla kollade vi lite på vanliga kläder också. Gick in på HM. De håller på att bygga om där och ur en mörk lokal under en byggställning kommer -det jag tror är- en grannpappa. Klädd i vaktkläder. -Jaha, där kommer du! säger jag lite hurtigt. Han svarar kort -Ja. Lite förvånad att han inte vill prata säger jag -Käckt. Sen försvann han. Måste erkänna att jag kände mig lite avsnäst. Tar han verkligen sitt arbete på så stort allvar? Gick ut från butiken och möter honom igen. Denna gången tittar han bort. Nähä?!....börjar tänka igenom gårdagen. Sa jag något igår när vi var på gården? Det var ju solklart att han var sur över något. Tänkte i mitt stilla sinne att jag nog inte vågar gå upp och lämna igen filmerna jag lånat de närmaste dagarna i alla fall.
Sen kommer vi hem, Charlie äter middag. Vi ska till och laga middag till oss då vi ser Kicki och Paulina ute på gården. Den ovan nämnda pappans familj. Säger att jag varit i Sickla och säger att jag träffat Nicklas. När hon svarar att Nej, det är hans tvillingbrorsa visste jag inte om jag skulle skämmas eller asgarva. Pia och Kopia liksom.... fast killar. Sen kom Paulina över häcken och gungade med oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails