torsdag 17 december 2009

Åååå vad gott det är med mat!

I kväll var vi på julbord på Tornvillan i Nacka Strand. Vi har ju bestämt att fira jul utomlands så då blir det extra gott när man vet att det bara blir den här julmaten i år. Supersmarrigt och fint var det. De dukade upp allt gott när vi kom så maten var verkligen tip top! Jag hade tagit fel på en timme (!) och vi var där 18 istället för 19 men som tur var var det ok. Vi hade ett eget ganska stort eget rum på övre våningen vilket passade oss ypperligt med två barn i sällskapet. Charlie kunde gå runt utan att sno någon okänds grejer och med den fina utsikten mot vattnet hade han koll på alla finlandsfärjor som gick förbi. Sen kunde han somna i vagnen.

Charlie hade ätit julbord på dagis i dag så det blev lyxigt med två på en dag! Han gillade lax, köttbullar och fäsk frukt bäst. Eftersom jag vet att jag tror jag kan äta 4ggr så mycket som en vanlig middag bara för att det är julbord försökte jag ta det försiktigt. Men när vi kom till det småvarma kändes det lite motigt. Som tur var kollade vi in efterrättsbordet och koncentrerade oss på det i stället. Dock tog jag alldeles för mycket chokladmousse och tryfflar för mitt eget bästa. Jisses vad gott det var!  En riktig höjdare och bra avslutning för Magnus gäng som nu tar julledigt. Ja alla utom han då....



1 kommentar:

  1. Vad mysigt med julbord =)
    Skönt och åka utomlands, vart ska ni åka?

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails