måndag 26 oktober 2009

Biten i näsan

Med dagis kommer också allehanda skador och min roll som mamma blir om möjligt ännu tydligare. I dag när jag hämtade Charlie lyste näsan likt Rudolfs. Biten av annat barn i näsan. Ganska hårt också, lite likt en gnagning. Blod hade runnit och tårar med. Men som tur var inte så länge. På väg hem tittade jag in på Bvc för jag har ingen aning om vad Charlie har blivit vaccinerad mot men stelkramp var med så vi kunde andas ut. Där myste vi, åt mat, frukt och russin. Lite spak var han men efter en mammas berömmande ord blev det fart i honom igen. Sen fick han ta på sig lyckoskorna från Hong Kong som han fått av faster Emma.

Men jag är glad att fröknarna kan hantera blodvite. Det var ju trots allt ingen fara med honom, skadan var ju redan skedd och jag var på väg att hämta honom. Det hade varit värre om de ringt och hetsat och sagt att ett barn kannibaliserat på honom. Nu måste jag verkligen ta tag i Röda Korset kursen så man vet man ska göra vid mer allvarliga tillbud. För det är ju bara att inse att det kommer att hända och då är det bättre att vara beredd. Det är ju tydligen lite skillnad mellan barn- och vuxenbehandling tex vid brännskador har jag lärt mig av plan6.....

1 kommentar:

Related Posts with Thumbnails