onsdag 25 februari 2009

Spela spela

Han är ju det finaste vi har och är en väldigt snäll liten Charlie men i bland undrar jag om inte sådana här små liv skulle kunna användas som tortyrredskap. Gälla toner som skär i öronen då stämbanden ska testas, alla hårda saker som ska slås i bordet eller golvet för att inte tala om fingrarna blöta av saliv som sliter loss det lilla hår man har kvar på skallen. Saliven verkar ju ha extra mycket enzymer på dessa tandlösa varelser. Inte ett papper kan man låta ligga inom räckhåll. En dag lät jag honom låna ikea katalogen och plockade bort lösa bitar allteftersom. Men då han håller huvudet lite bakåt och skrattar ser jag ändå sidan 37 sitta fast i gommen.

Charlie gillar ljud och att slå på saker. Eftersom han älskar sin lilla marackas fick han idag en tamburin till instrument-samlingen. Förhoppningsvis ska han spela sig less så vi inte behöver köpa trumset när han fyller 16. Spelade barnkammar-boken på CD (doppresent från Plattis & Lotta) i dag, brukar annars spela mina skivor med typ Winnerbäck och Laura Pausini och märkte faktiskt skillnad. Charlie skrattade och sprattlade med benen och jag sjöng nostalgiskt med i "hur ska jag göra för att komma över vägen". Det är bara att inse at man får ge vika för barnanpassat. På hemväg från promenaden till Sickla köpte jag den omtyckta bollen oball jellies på Happies här i sjöstaden. Hon sa den hade sålt bra och det förstår jag då vi grannmammor de senaste dagarna inhandlat varsin. Greppvänlig och perfekt för +3mån. Han fick en liknande från Harrods av sin Farmor som han har lekt upp. Farmor var faktiskt på besök i kväll med Charlies farbror och hans flickvän som sällskap och bjöd på mat från Kolgrillen. Charlie rev loss ett tamburinsolo innan han gick till sängs och charmade därmed samtliga.

Dagens TV: Inte lätt att vara kronprinsessa och få 9 milj åsikter vare sig man vill eller inte.

1 kommentar:

  1. Haha, jag visste att detta skulle bli en rolig blogg :)

    Du är utmanad via min blogg!

    Ses snart!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails