fredag 11 juni 2010

Regn?

Jag trodde det var sommar nu. Att det inte skulle komma massa regn och förstöra..... I går tog jag en cykeltur och lånade Magnus jacka. I den glömde jag mina nycklar som han upptäckte då han kom till jobbet. Extranyckel till dörren hade jag men inte till vagnsförrådet. Charlies regnkläder har jag lämnat på dagis och stövlarna är urväxta och till och med sålda. Själv har jag ett par Ilse Jacobsen stövlar jag gillar men ingen regnjacka. Paraply har vi haft i omgångar men sedan det sista gick sönder har jag inte köpt nytt. Så i morse tog jag mitt barn under armen, han iklädd sin mors gamla stövlar, och sprang till bussshållplatsen i stövlar och sommarjacka. Man hinner bli väldigt blöt på kort tid när det öser så här. Nu måste jag nog rusta för regn....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails