torsdag 4 mars 2010

Uppe med tuppen

Morgonen började 5 i morse så nu skulle man gärna lagt sig en stund igen. När Charlie vaknar för vi samma dialog oavsett tid. Han ropar först mamma så jag ser honom såklart. Sen frågar han efter pappa. Då svarar jag att han är på jobbet och då svarar han -mössa, jacka, skor. För vid ett tillfälle sa jag att pappa tog på sig mössan jackan och skorna innan han for till jobbet. Dessutom är han väldigt snabb på att ta av en mössan när man kommer hem och lägga den i lådan.

Ja sen säger han att han vill ha välling i soffan och jag säger att han ska sova. Sen kommer olika kompisars namn och i synnerhet Maja. Grannen. Det verkar vara henne han tänker på det sista han gör när han ska sova och första när han vaknar.

Jaha nu står han här och ropar Maja igen....säkert för 20de gången nu på morgonen.

1 kommentar:

  1. Sötnos! Men jag är inte ett dugg avundsjuk på att vakna kl 05 ; )

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails