söndag 16 maj 2010

Skansen idag

Idag tog vi båten Emelie till Djurgåden och gick på Skansen. Perfekt väder, lagom mycket folk och Charlie pigg och glad. Han som annars är livrädd för de flesta djur, inklusive katt och hund, var idag väldigt modig. Början hos lemurerna var lite läskig men sen kunde han gå fram själv till en glasruta där en björn strök fram och tillbaka, -Nalle! Jag vann en toblerone på chokladhjul (Mat! ropade Charlie) och innan vi skulle fika var verkligen allting hur bra som helst. Jag trodde inget kunde förstöra den familjelycka jag kände. Kanske var det för att jag vann tobleronen och ens sammanlagda tur måste vara i balans. Men min tur var i alla fall slut för dagen då en fågel väljer att halvt bajsa i mitt i hår och på min jacka. Lyckligtvis hade vi sett alla djur, åkt både bilar och tåg så efter en tvätt på handikapptoan gick vi till båten som snabbt tog oss hem igen! Tack och lov för rinnande varmt vatten och shampo.
  

2 kommentarer:

  1. Men fy vad äckligt med bajs i håret ; )
    Älskar skansen annars, så mysigt att bara strosa runt där!

    Ja lite lika är dom allt ; ) Bänkarna köpte jag för ett par år sen, dom är super. Funkar lika bra inne som ute! Finns att köpa lite överallt nu, coop, jula etc

    SvaraRadera
  2. Trevligt med Skansen, mindre tråkigt med fågeln.
    Frans skulle nog gilla och se alla djur:)
    Hörde att ni kommer på norrlandsbesök till helgen, hoppas ni får en trevlig vistelse! Kram till er!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails